"Directa de los Alleranos" al Valverde (290 m. 6b+/c) + "Ávalon" al Torres(230 m. 6a)

Domingo 8 de Xineru de 2017

A raíz de la escalada del otru día a la Directísima del Torres vínoseme a la cabeza esta preciosa actividá que fice con Jandro aprovechando el secu inviernu pasau. Combinar una vía al Valverde (caliza) más una al Torres (cuarcita) ye una opción muy interesante y si además eleximos dos vies de esti calibre el resultau ye una xorná muy completa , con más de 500 metros de escalada, con un grado que ya exige, ascendiendo dos cumbres y con dos tipos de roca y por tantu de escalada muy diferentes.

Últimos largos y últimes lluces nel Torres
No deja de ser curiosu que de un pueblín como Veneros, nel conceyu de Casu, de alrededor de 30 habitantes, hayamos salíu dos enfermos de la montaña y además con una forma tan similar de entender esta; será el agua...Lo ciertu ye que ye un placer facer actividá xuntos, siempre son rises, pero por motivos llaborales no cuadramos tou lo que quisiéramos. Así que cuando lo facemos procuramos que sean actividaes potentes, sino llegamos a casa valdaos no quedamos agustu.

Pal domingo había manera cuadrar, así que echamos la cabeza a funcionar pa buscar que facer. Nun inviernu más secu que un septiembre, nel que ta más pa roca que pa ponese a buscar neveros, prontu surge esta idea.

Mirando en la webcam de San Isidro veo que la arista del Torres ta limpia de nieve, así que arriesgamos a escalar sin crampones ni piolet,  menos pesu en la mochila que hay muchos metros y poques hores de luz.

Primeres lluces nel Valverde 

Madrugamos pa aprovechar el día y al amanecer tamos saliendo de la carretera ladera arriba hacia la pared del Valverde. 

Croquis inconfundible de Ramón Canales 
La vía fue abierta por Ramón Canales, Armando García y Felipe Martínez nel 97. Esta semiequipada así que llevamos lo de siempre,  un pocu de tou.
Tien dos largos muy buenos por los que ya merez la pena ir, el muru de carbones y el del canalizu.  Algún tramu de mala roca y un poco de prau, vamos lo que vien siendo una vía de montaña... A mí dejome buen sabor de boca recomiéndola. Merecería un reequipamientu.

En media hora tamos a pie de vía,  su nombre pintau en la pared marca el iniciu.  Y arranco yo con el primer largo,  con pasos de 6b protegios por dos spits y un clavu,  así pa calentar... Un tramín de roca regulera déxame en una repisa onde monto reunión sobre tres spits.

Sigue Jandro con el segundu IV+, V,  sal a la izquierda en busca de un clavu pa luego seguir por un diedro llenu gorbizos y con mala roca con tendencia a la derecha, protegiu con un spit. Tras situase en el pilar de la derecha continúa por terrenu fácil con tendencia a la izquierda pa montar reunión sobre un puente de roca. 

Jandro empezado el L2

Sal Jandro otra vez pal terceru, terrenu sencillu pero con mala roca.  Una marca de pintura roja marca el camín a seguir,  pa montar reunión sobre un spit y un clavu a la derecha de la placa de carbones.

Muy buen largo el que me toca, una placa de carbones que ca vez se facen mas pequeños,  con un pasu duru de salida debajo del desplome,  yo dariay 6c. A continuación un desplome con buenos cazos.

En la placa de carbones 
Tres spits protegen la placa y otra chapa más el desplome. Montamos reunión sobre dos spits y un clavu.


Tocay a Jandro el quintu, un muru con buenos agarres (IV) hasta llegar a la arista antes de la vira que divide la pared. Tras cruzala, móntase reunión bajo el muru de canalizos, ya tope de cuerda.

Jandro en el quintu largo 

Reunión en la vira, a pie del muru de canalizos 

Añu escasu de nieve 
De nuevu me toca a mí.  Un compactu muru con un canalizu muy raru de escalar (6a).  Decir que vamos con mochila grande, y aunque sin crampones ni piolet,  ye inviernu; y en inviernu tou pesa e incomoda.

Hay que ir con los pies por dentro del canalizu y desequilibra un montón, así que tras colgar una vez veome obligau a dejar la mochila en uno de los anclajes. Ahora ya sí salgo pa arriba sin problema.

Jandro nel canalizu

Cuando llega Jandro a la mochila suéltase de una de les dos cuerdes y amarra la mochila con ella pa poder subila luego. 

El séptimu largu lu fa Jandro,  un pasu de V+ algo expuestu da pasu a terrenu sencillu. Ahí desencordámonos y subimos trepando a cumbre, ya que consideramos que si queremos ir pal Torres no nos merez la pena el últimu lago. 

En la cumbre contemplamos el Torres y valoramos si seguir hacia el Torres mientras comemos algo.  Ambos tamos decidios a seguir,  así que a por la Ávalon. 

Hacia el Torres 
Baxamos al Collau Valverde y vamos en busca del pie de vía. No está difícil de encontrar ya que ye la única que asciende directamente a cumbre,  basta con ponese en la vertical de ésta y localizar los párabolts.

Abierta por Miguel Rubio y El Pera en el 98, cuenta con reuniones equipaes y unos cuantos párabolts ya que no da opción a mucha autoprotección,  pero aún así tien pasos finos obligaos de 6a. 


Otru croquis de Canales 

Empieza Jandro con el primer largo,  placa adherente y pasos finos de placa típicos del Torres. Cuestanos un poco dar con la reunión por una reseña errónea que llevábamos,  la cual indicaba que ta a la derecha cuando en realidad está a la izquierda.

El segundu tócame, largo que empieza con un tramu fácil pero algo expuestu,  pa luego dar pasu a una fina placa de 6a. Pasos de colocase e ir finu de pies.

Jandro llegando a la R2
Sigue Jandro con el terceru,  que sigue la tónica del anterior,  quizás sea el largo más difícil. Otra vez pasos finos de 6a que resuelve sin problema.

Jandro en el tercer largo 

La reunión ye bastante incómoda,  pero de nuevu con dos párabolts.

Jandro en la R3, empieza a notase el cansanciu jeje
Empieza a notase la cercanía de la noche, les cumbres van vistiendose de bermeyón, pero no nos preocupa,  ambos conocemos la cumbre y sabemos que podemos baxar denoche sin problema.

Arranco yo con el cuartu, ya mas sencillu (V) pero muy guapu. Sube por un diedro encima del cual móntase reunión sobre un clavu y un cuernu de roca lazau.

La lluna por un llau el atapecer pol otru, les increíbles luces del inviernu y la cumbre ya a un pasu.

Jandro llegando a la R4

A por el últimu tramu 
Últimes luces y la lluna sobre la cumbre este.

Salimos en ensamble hasta la arista por terreno fácil que en ningún momentu sobrepasa el IV+. Allí desencordámonos,  y despojamos a nuestros pies del sufrimientu inflingiu tol dia con los gatos.

Fin de la escalada,  vamos pa la cumbre 

Tras una fácil trepada llegamos a la cumbre justu cuando el sol se esconde.  Les sensaciones son increíbles,  pero aún queda un pocu de incertidumbre por la bajada ya que ta friu y si hay nieve va a estar como un cuernu.

Casu, Ponga...un mundu de montañes hasta Picos 

En la cumbre paramos lo justu pa recoger les coses y entamamos la baxada.

Jandro na cumbre del Torres 2104 m.

Un pequeñu neveru en la arista no nos presenta mayor dificultad y viendo que el corredor SE está limpiu baxamos por él que se ataya. Ya en la falda del picu la nueche nos atrapa y un últimu neveru no nos lo pon nada fácil pa pasar. Por suerte alguna piedra sobresalía por encima de la nieve y así pudimos ir descolgándonos de la mano un a otru de piedra en piedra, hasta salir ya a la campera y coger el senderu de vuelta a la Braña Torres onde teníamos el coche.

Casi 11 hores después y con unos cuantos metros en el cuerpu tamos de vuelta, cansaos pero muy contentos. Pronto habrá que cuadrar otra paliza,  muy a pesar de Alicia, la güela de Jandro, que ta convencía de que tenemos la peor afición del mundu "eso de ir buscando la muerte..."  nos diz, probes güeles...


No hay comentarios:

Publicar un comentario